مدیر جهاد کشاورزی بهار از صدور ۲۴ فقره مجوز فعالیت های خانگی بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

 صدور مجوز فعالیت های مشاغل خانگی در شهرستان بهار  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار به صدور مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: مشاغل خانگی فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تأمین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه های اقتصادی بزرگتر و بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار انجام و منجر به تولید و یا بسته بندی کالای قابل عرضه به بازار می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، رشته های مشاغل خانگی مرتبط با وظایف این مدیریت در رشته های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است.

کرمی به نحوه ثبت نام و دریافت مجوز برای مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: متقاضیان مشاغل خانگی باید با مراجعه به سایت مشاغل خانگی در یکی از رشته ها ثبت نام کرده و برای تکمیل پرونده به این مدیریت مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: این مدیریت پس از تشکیل پرونده بازدید و تکمیل فرمهای کارشناسی متقاضی را برای صدور مجوز به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: دارندگان مجوز مشاغل خانگی می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی که همه ساله توسط اداره کار ابلاغ می شود استفاده کنند.

کرمی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده و ۳ فقره نیز در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در سال جاری مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد برای دارندگان مجوز مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که ۲۵۰ میلیون تومان تخصیص و ابلاغ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: پرونده ۲۰ نفر در کارگروه استان همدان در دست بررسی بوده و ۹ نفر نیز به بانک معرفی شده اند.

کرمی یادآور شد: میزان این تسهیلات برای هر نفر ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد است که با توجه به نوع مجوز و توانایی متقاضی متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/ب

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی در شهرستان بهار  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.